Laserowe leczenie trądziku

Trądzik jest dermatozą skórną obejmującą gruczoły łojowe. Jego główną przyczyną jest zaburzenie gospodarki hormonalnej organizmu (nadprodukcja androgenów). Takie zmiany hormonalne stymulują produkcję łoju. Dołączają się to tego zaburzenia keratynizacji. Efektem wszystkich wyżej wymienionych zmian jest tworzenie się stanów zapalnych oraz kolonizacja mieszków włosowych przez beztlenowe bakterie głównie Propionibacterium acnes.

W walce ze zmianami trądzikowymi niezastąpioną rolę pełni laseroterapia z wiodącą technologią – CPL. CPL to kalibrowane światło laserowe. Jest to znacznie skuteczniejsza i dużo mocniejsza od tradycyjnie wykorzystywanego IPLa metoda walki z trądzikiem. Światło emitowane przez głowicę CPL’a jest rozproszone i posiada różne długości fali (które wykazują odmienne działanie).

• Fale długie są pochłaniane przez struktury zlokalizowane w skórze właściwej. Efektem tego jest zwężenie ujść gruczołów łojowych i zmniejszenie łojotoku, zwiększenie syntezy kolagenu.
  • Fale krótkie pochłanianie są przez porfiryny bakteryjne. Efektem tego jest zniszczenie Propionibacterium Acnes – bakterii odpowiedzialnych za powstawanie zmian zapalnych w przebiegu trądziku pospolitego.

Dla osiągnięcia pożądanych rezultatów zaleca się wykonanie serii 6 zabiegów w odstępach 1-2 tygodniowych.

• ciąża, laktacja
  • choroby autoimmunologiczne
  • nowotwory
  • poparzenia słoneczne